Každý z nás má nějaké vzpomínky na rané dětství. Většinou je to však jen pár útržků, které se nám z nějakého, nám ne úplně známého důvodu, na vždy vryly do paměti a často je neumíme ani časově zařadit, jen víme, že jsme byli ještě „hodně malí“. Obecně jsme si ale schopni účelně vybavit vzpomínky zhruba od čtyř let věku. To znamená, že většina našich prvních vzpomínek na dětství pochází z předškolního věku. A vzhledem k tomu, že většinu tohoto období života trávíme ve školce, je přirozené, že nejvíce vzpomínek máme právě z ní. Pamatujeme si, jak jsme plakali, když jsme se ve dveřích loučili s maminkou, jak nám chutnaly svačiny s rybičkovou pomazánkou nebo jak jsme neměli rádi povinný odpolední spánek na malých skládacích lehátkách.
Ve školce jsme se naučili spoustu věcí a jednou z nich bylo i prvotní odloučení od rodičů. Ty po dobu pobytu v mateřské školce zastupovaly paní učitelky. Vzpomínky na školku bývají různorodé, ale přeci tak podobné. Je to období života, kdy jsme si začali sami utvářet kamarády, což bylo do té doby nezvyklé. To, do té doby byli našimi „kamarády“ děti známých a přátel našich rodičů, které jsme navštěvovali, nebo se kterými jsme si hráli na pískovišti před domem. Nástupem do školky se to však mění. Najednou máme kolem sebe spoustu dětí, které jsme v životě neviděli a je najednou na nás se kterými z nich, a jestli vůbec si s nimi budeme hrát. Dalo by se říci, že školka je obdobím vzniku prvních dětských přátelství a začátkem nacházení své vlastní povahy. Nejsou to ale jen děti, ve školce také začneme poprvé v životě vnímat jinou autoritu než rodiče, tedy paní učitelky.
Vstup do školky je tedy v podstatě malým vstupem do opravdového života, který se už neomezuje jen na mámu a tátu a nejbližší rodinu. Mělo by proto být více než důležité vybrat tu správnou pro naše děti. Tyto školy jsou zřizovány státem, obcí, krajem nebo svazkem obcí. Zápisem školky do školského rejstříku vzniká školkám nárok na finanční prostředky. Do rejstříku škol se dále zapisují soukromé mateřské školy, které jsou zřizovány církevními či jinými právnickými osobami. Dále jsou zřizovány dětské skupiny, které jsou známé především svou flexibilitou. Děti do nich rodiče mohou umisťovat jak denně, tak jen některé dny v týdnu a děti tam mohou chodit od jednoho roku věku až do konce školní docházky. Typů školek je dnes opravdu mnoho, což dává rodičům výhodu, vybrat si pro své děťátko přesně tu pravou a zpříjemnit mu tak start do života. Pokud bydlíte například v Chlumci nad Cidlinou a hledáte školku, možná by se vašim dětem mohlo líbit v Mateřské škole Beruška.