Zákony ohledně účetnictví se neustále aktualizují, vychází nové vyhlášky nařízení a podnikatel, který má plno práce s jinými věcmi to nestíhá sledovat. Přitom bez účetnictví se žádné podnikání neobejde a správně vedené účetní doklady jsou základem všeho. Pro fyzické osoby, které nemají roční příjmy nad 25 milionů korun, je potom než vedení účetnictví jednodušší vést si daňovou evidenci. Musí ji mít všichni, kdo mají příjmy z podnikání nebo jiné samostatné činnosti a chtějí v daňovém přiznání k dani z příjmu uplatnit výdaje podle skutečnosti.
Zákon u daňové evidence upravuje pouze její obsah, ne však formu a způsob vedení. To si každý může zvolit podle svých potřeb, musí si však dávat pozor, aby v evidenci nechyběly nezbytné údaje. Daňová evidence může být velmi jednoduchá, stačí evidovat příjmy a výdaje a majetek a závazky.
U evidence příjmů a výdajů potom stačí dva sloupečky, jeden na příjmy, druhý na výdaje. Pozor je potřeba si dát jen na to, aby byly zapsány všechny peněžní i nepeněžní příjmy. Zápisy se většinou provádějí do deníku příjmů a výdajů. Ani jedno nemusíme dělit podle druhu a můžeme evidovat hromadně, například na jeden řádek napsat součet všech výdajů za poštovné. Také příliš nezáleží na datu platby, může to být zpřeházené, jen musí všechno patřit do jednoho kalendářního roku.
Při vedení evidence majetku, je forma opět zcela na vás. Nesmí však chybět inventura majetku na začátku a na konci kalendářního roku. Pokud se i přes velkou flexibilitu vedení bojíte, abyste neudělali chybu, není na škodu požádat o pomoc odborníka. Kdo nemá vystudovanou ekonomii a účetnictví, si nikdy nemůže být stoprocentně jistý a je lepší nechat si vedení účetnictví a daňové evidence zkontrolovat než mít problémy s jeho špatným vedením. Nebo v případě, že si chcete ušetřit čas a starosti můžete účetnictví nebo daňovou evidenci nechat zcela v rukou odborníků. V Mladé Boleslavy to je paní Lada Valentová.