Málokterému rodiči je jedno, kam dá své dítě do mateřské školky. Obzvláště v dnešní době, kdy se přístup k dětem v jednotlivých mateřských školkách podstatně liší.
Dříve byla dodržována jasná pravidla a byl dán jednotný přístup, jak by to mělo ve školce chodit. Děti měly vesměs stejný program, ať už chodily do školky v malé vesničce nebo ve velkoměstě. Školky se lišily maximálně počtem dětí, velikostí a množstvím tříd a pedagogů. Rodiče tedy dávali děti do školek podle spádového systému, nebo zkrátka do školky, která byla jejich domu nejblíž. Dnes už je to ale jinak.
Školky se začínají podstatně lišit nejen velikostí a počtem dětí, ale především také přístupem k „výuce“. Někdo může namítnout, že ve školce se děti přeci neučí, což ale není tak úplně pravda. Ve školce se děti sice neučí pasivně sedíc v lavici a naslouchajíc výkladu třídního učitele, ani nedělají domácí úkoly, ale zato se učí těm nejzákladnějším věcem pro život. Učí se vycházet v kolektivu, učí se navazovat přátelství, učí se sami najíst a napít a především se učí základům samostatnosti, protože najednou nad nimi nestojí maminka ani tatínek 24 hodin denně připraveni s čímkoliv pomoci. Najednou už si dítě musí pomoci samo.
Naše Mateřská škola se nachází ve Stráži nad Nežárkou. Naše školka se snaží o individuální přístup k dětem, což se nám daří především kvůli menšímu počtu dětí. Zakládáme si na osobním přístupu ke každému s dětí a snažíme se budovat dobrý kolektiv a vztahy nejen mezi dětmi, ale také mezi dětmi a učiteli.
Další výhodnou naší Mateřské školky je, že je spojena se Základní školou Stráž nad Nežárkou, tedy v době, kdy dítě doroste do věku povinné školní docházky, může toto období prožívat po boku svých kamarádů z mateřské školky, se kterými může i nadále zůstat v kontaktu. Přechod z mateřské do základní školy může být pro děti těžký, nicméně věříme, že díky známému prostředí a kolektivu kamarádů budou děti tento krok zvládat mnohem líp.