Když se podnikání daří nejen že to podnikatel přináší radost z úspěšného byznysu, ale také řadu starostí. Pokud se podnik opravdu velmi rychle rozrůstá, velmi brzy přijde doba, kdy na všechno přestane člověk stačit sám a bude potřebovat posily. Vybrat vhodné lidi je náročný úkol sám o sobě a řešit mzdovou a personální agendu ke všem starostem už může být příliš. Proto není vůbec na škodu, když už budete u rozdělování práce a snímání části povinností ze svých beder, abyste se mohli soustředit na to opravdu důležité pro váš podnik, není od věci si najít také účetní firmu, která se vám postará nejenom o vedení účetnictví, zpracování daňového přiznání ale také o veškerou mzdovou agendu.
Povinnost ji vést vám vznikne s přijetím prvního zaměstnance, a to ať už s ním uzavřete pracovní poměr jakýkoliv. Nejdříve musíte sepsat správně smlouvu, vypočítat mzdy, určit správně odvody za sociální a zdravotní pojištění, vypočítat daně, srážky a další. Je to jedna z nejsložitějších věcí vůbec, protože její zpracování se dotýká zaměstnanců, úřadů i vás samotných. Proto když se rozhodnete, že tuto práci předáte účetní firmě, rozhodně nepodceňte její výběr. Díky schopné účetní by vám neměla uniknout žádná změna v zákoně, žádná povinnost, nebo možnost slevy, která by vám mohla pomoct.
Pro to, aby účetní firma mohla vést mzdovou a personální agendu, jí nesmíte zapomenout dodat všechny nezbytné doklady, kterými jsou pracovní smlouvy včetně jejich dodatků, platové výměry, mzdové listy, růžová prohlášení poplatníků a s nimi související potvrzení, kopie rodných listů dětí vašich zaměstnanců, smlouvy o úvěrech na bydlení a životní pojistky, dále potom zbývající dny dovolené, potvrzení o zdanitelných příjmech z minulého roku a informace o zaměstnancích na rodičovské dovolené. Jakmile však všechny tyto dokumenty předáte účetní firmě, z vašich beder spadne obrovská tíha a zodpovědnost.