Mít dobrý nápad, který odstartuje podnikání a následně nám pomůže vybudovat si vlastní firmu, není snadné. Prorazit ve světě businessu a začít podnikat stojí bezpochyby spoustu námahy. Když už se nám ale něco takového podaří, měli bychom myslet dopředu a dbát nejen na vysoké zisky a velké obraty, ale také na nízké náklady. Každý podnikatel by si tak měl pečlivě hlídat, kolik peněz na provoz firmy vynaloží.
Jedním z důležitých aspektů každé firmy, je její propagace. I sebelepší zboží a nápad by bez toho, aniž by se o něm lidé dozvěděli, nevydělal ani korunu. Nicméně je třeba dobře zvážit, jaký typ propagace zvolíme a kolik peněz do ní nainvestujeme. Každý podnikatel by měl především uvážit, na koho bude své zboží nebo služby cílit. Pokud jsou cílovou skupinou teenageři, reklama v novinách by se minula účinkem. Oproti tomu například reklama na zboží určené pro seniory, by na internetu velký úspěch také neslavila. Ne vždy je tedy nutné a výhodné, utratit peníze za velké rozsah propagačních materiálů, ze kterých bude nakonec efektivní jen jeden.
Ušetřit se dá třeba také na provozu kanceláří a skladů. Začít můžeme například u elektřiny. Každý sklad, stejně jako kanceláře, potřebuje poměrně intenzivní osvětlení. To většina z nás řeší žárovkami. Pokud ale vyměníme žárovky za LED osvětlení, můžeme snížit náklady na elektřinu až o desítky procent. Oproti klasickým žárovkám totiž LED světla spotřebovávají podstatně méně proudu.
Stejně tak, jako mohou firmu zatěžovat materiální věci, mohou jí ubírat na efektivitě také samotní zaměstnanci. To nemusí nutně znamenat snižování stavů lidí, kteří ve firmě pracují. Majitelé firem by však rozhodně neměli podceňovat jejich výběr a přípravu. Pokud totiž zaměstnanci nepracují efektivně, může se to nepříznivě odrazit také na produktivitě celé firmy. Nejen výběrové řízení, ale také pravidelné školení zaměstnanců, by tak neměl žádný zaměstnavatel podcenit.
Žádná dobře fungující firma se neobejde bez pečlivě vedeného účetnictví. Něco jiného je, vést si přehled o osobních či rodinných financích a něco jiného zase hlídat tok peněz ve velké frmě o několika desítkách zaměstnancích. Účetní má ve firmě nezastupitelnou funkci například při výpočtu daní nebo při vyplácení mezd zaměstnancům.