Ať už se vydáme na nějakou promo akci, veletrh či workshop, pravděpodobně budou mít všechny tyto akce jedno společné – reklamní předměty. Když nám někdo strčí do ruky letáček s reklamou, možná si ho prohlídneme, ale s nejvyšší pravděpodobností ho za prvním rohem vyhodíme do koše, nebo hodíme do tašky, kde na něj narazíme často až v době, kdy propagovaná akce není aktuální. Na rozdíl od toho takové propisky, tašky či poznámkové bločky, ty nám mohou ještě dobře posloužit. Nejen to je důvodem, proč na veletrzích snad u každého stanoviště najdeme vedle letáčků také hromadu propisek, poznámkových bloků a placek s logem firmy, která je nabízí. Když potom takovou věc vhodíme třeba do kabelky, nebo strčíme do kapsy, za pár dní nebo dokonce hodin, když budeme potřebovat narychlo vyplnit nějaký formulář, jako když ji najdeme. O zbytek naší pozornosti se potom postará nápadité logo a barvy.
Nejen reklamní předměty, ale také textil je oblíbeným nosičem potisků všeho druhu. Ať už těch reklamních, nebo třeba jen těch, kterými chceme světu nebo našim blízkým něco říct. V dnešní době totiž najdeme nespočet firem, které nabízí možnost nechat si potisknout trička, kalhoty nebo třeba spodní prádlo podle vlastní fantazie. Vtipy, oblíbené fráze, vlastní fotografie, motivy pro páry nebo třeba dvojsmyslné obrázky na spodním prádle. Tohle všechno lidé dnes využívají nejen jako možnosti originálních dárků. Pochopitelně se netiskne jenom na trička a propisky, neopomenutelné místo má dnes také velkoplošný tisk.
Takový potisk je opravdu starou záležitostí. I když moderní doba nachází stále nové způsoby, jak potisk vylepšovat, jeho kořeny sahají daleko do historie. Jak u mnoha jiných věcí, i tato vymoženost pochází z Asie. Do Evropy se potom potisk dostal kolem 10. století.
Také naše země k rozvoji tisku přispěla. V 18. století byla u nás ve Sloupu u České Lípy založená vůbec první česká tiskárna a po ní se začaly zakládat další. Toho času patřilo Česko, respektive jeho centrum, mezi nejvýznamnější evropská centra výroby a potisku textilu.
Metod, kterými se potisk aplikuje je mnoho, V současné době nejvyužívanější je však sítotisk. Ten spočívá v protlačení vybraných barev průchodnými místy v šabloně – přes jakési síto – přímo do struktury textilu. Dalšími hojně využívanými metodami jsou transferový potisk, digitální potisk a sublimační tisk.