Angličtina jako cizí jazyk je dnes už téměř nezbytnost, a naopak se spíše říká, že umět jenom anglicky bez znalosti dalšího světového jazyka už brzy nebude stačit. Mnozí se učí anglicky ve středním věku, kdy už se mozku do učení slovíček a výslovností příliš nechce a plánují, že své dítko začnou učit cizí jazyk co nejdříve. Nejlépe děti nové znalosti získávají v mladém věku a někteří říkají, že největší šanci se naučit plynně anglicky je, když na něj jeden rodič mluví cizím jazykem. Ovšem pokud vaše angličtina není perfektní nebo nejste rodilý mluvčí, je lepší na dítě anglicky nemluvit vůbec než špatně. Období do šesti let věku je pro výuku cizích jazyků ideální, a tak tedy s klidem můžete počkat, než dítě nastoupí do školky a tam se začne učit anglicky.
Výuka ve školkách by vždy měla probíhat formou hry, malé děti se cizí jazyk neučí zapamatováváním si jako dospělí ale spíše přímou zkušeností. Výuka by tak měla probíhat především formou říkanek, melodií a her. Pokud si výukovou skupinu můžete zvolit, nezapomeňte navštívit ukázkovou lekci, zeptat se na velikost skupiny, která aby byla efektivní by neměla překročit osm dětí.
Výuka cizího jazyka u malých dětí na sebe musí především navazovat. I doma by se tedy ideálně měly rodiče s dítětem učit říkanky v angličtině nebo s ním hrát hry a procvičovat nově nabyté dovednosti. Návaznost by měla být i mezi mateřskou a základní školou, děti se mnohdy ve školce dobře naučí cizí jazyk, avšak na základce ho mají až od třetí třídy a mezitím velkou část zapomenou. Na dítě s výukou angličtiny ve školce hlavně netlačte, musí ho to bavit a být to pro něj přirozené jako se učit mateřskou řeč a neočekávejte, že po vychození angličtiny ve školce bude plynule mluvit. Získá si k jazyku lepší vztah a bude se mu lépe učit.