Zatímco v první vlně karantény mohla být on-line výuka ještě poněkud zajímavým experimentem, v současné době mají o správné vzdělávání dětí na dálku obavy nejen rodiče, ale také odborníci z řad psychologů a učitelů. Místo nadávání na tuto nešťastnou dobu, která netěší nikoho z nás, bychom se však měli snažit být naším dětem se vzděláváním co nejvíce nápomocni. Obzvláště pro žáky prvního stupně základních škol může být totiž tento způsob výuky poměrně stresující. Nemluvě o tom, že jsou připraveni o kontakt s kolektivem dětí v jejich věku, který je pro jejich správný vývoj klíčový. S tímto problémem se dnes potýkají všechny školy včetně základní školy Krnov.
Zatímco například žáci posledních ročníků základních škol už mohou být poměrně zodpovědní a motivovaní vidinou úspěšného zvládnutí přijímacích zkoušek na střední školu, malý prvňáček nemusí úplně rozumět tomu, proč by měl čas ve svém pokoji trávit místo hraní si s hračkami sezením u monitoru počítače a vyplňování pracovních sešitů. Udržet pozornost dětí, které sotva vyšly mateřskou školu, je samo o sobě velmi obtížné, o to víc, když učitel nemůže v jednu chvíli působit na všechny jejich smysly a na monitoru působí spíše jako postavička v jejich oblíbené pohádce.
Rodiče mají v této době nelehký úkol. Měli by dítě přimět k pozornosti a dodržování pravidelného režimu on-line výuky. Co by však dělat rozhodně neměli, je suplování učitele. Někteří rodiče mají v dobré víře snahu s dětmi látku probírat sami a vysvětlovat jim ji po svém. Mnohem přínosnější je však v tomto případě odkázat dítě opět na učitele, se kterým se mu pomůžeme spojit, případně mu domluvíme on-line konzultaci. Stejně tak je důležité, aby s učiteli aktivně komunikovali také sami rodiče a hlásili jim, jaké dělají děti pokroky, co se jim daří a především, v čem mají problém.
On-line komunikaci je dobré využívat také mezi spolužáky, aby s nimi dítě neztratilo v době karantény kontakt a nemuselo si po obnovení prezenční výuky projít seznamovacím procesem od znova. Kontakt se spolužáky může být výhodný také z hlediska vysvětlení nepochopené látky, podobně jako jsou děti zvyklé, vzájemně si radit ve školních lavicích.