Školní rok je v plném proudu a děti si nedávno ze školy donesly pololetní vysvědčení. Už to vám může říct, jak se dítěti ve škole daří, avšak pokud spolu s horšími známkami začalo domů postupně nosit i poznámky, je načase zpozornět. Děti tráví ve škole významnou část dne a je důležitou součástí jejich životů, proto je potřeba aby byly spokojené a vše zvládaly. Problémy mohou být dvojí povahy, buď může mít dítě problémy s učením, nebo s chováním a samozřejmě i kombinace obojího.
Co se týká možných příčin problémů s učením, na vině mohou být změny a problém s jejich zpracováním. To se týká především prvňáčků a dětí co přechází na jinou školu. U prvňáků také může být problém, že se dítě ve třídě srovnává s ostatními, kteří mohou být napřed a je z toho vystresované a stydí se. Také je potřeba brát v potaz, že každé dítě je unikátní a jinak inteligentní, každý učivo zpracovává svým tempem a je nadané v něčem jiném. Poruch s učením by si měl všímat i třídní učitel, který může rodičům doporučit návštěvu pedagogicko – psychologické poradny. Dnes už není nic neobvyklého mít některou z “dys” poruch učení, kam se řadí například známá dyslexie a dysgrafie. Naopak potvrzení od poradny může dítěti jeho další vzdělání trochu ulehčit, většina škol vychází dětem s poruchami učení vstříc.
Problémy s chováním bývají složitější a většinou mají příčinu v nějakém psychologickém problému. Může se jednat o problémy se spolužáky, s učiteli, nebo v domácím prostředí. Ve většině škol funguje výchovný poradce, který by dětem měl pomáhat jejich problémy řešit. U mladších dětí, pokud mají problém s nepozorností a dělají ve třídě nepořádek, pak může být na vině hyperaktivita. Vždy je však potřeba problémy řešit, pobavit se s učitelem, případně oslovit odborníky. Každý problém se dá řešit a pokud dítěti věnujete svůj čas a pozornost, vše spolu zvládnete.